Före tidsplanen

 
 
 
 
Det här är något jag aldrig trodde skulle ske: men just nu ligger vi 4–6 veckor före tidsplanen. Elen är dragen på övre plan och innerväggarna har både tätats och fått spån- och gipsskivor.
Mycket av framförhållningen vi har nu är dock tack vare att våra snickare har jobbat hela sommaren (och gjort det med bravur), medan tidsplanen haft utrymme för fyra veckors semester.
Superhärligt så klart. Nu hoppas vi att det håller i sig och att vi får tidigarelägga inflyttning (dröm!).
 
Men det innebär också att vi fått tidigarelägge leverans av vårt ekgolv från vår golvleverantör Stockholm kvadratmeter. Nu kommer vårt trägolv under den här veckan i stället för i slutet av september. 
Annat som hänt är att vi har valt eluttag och strömbrytare (elko), valt spots (hide-a-lite).
Med alla beslut, och lite sjukfrånvaro, så är det helt klart bra att ha lite extratid att ta av.
 
 
bygga hus - inflyttning - snickare - tidsplan
1
Lina

Hej!! Älskar bloggar om husbyggen och renovering. När jag hittade in på din häromdagen så kände jag att jag bara är tvungen att tipsa om min favoritblogg i ämnet! www.franzenresidence.com heter den. Cissi som skriver bloggen bor i både Usa och Sverige och bygger och renoverar både där och här! Så kul att följa bloggar som era!!

Svar: Kul att du hittat hit! Tack för tipset! Den ska jag spana in! Snart ska vi ju börja med mer inredning och då behöver jag massor med inspiration.
Hej huset!