Kontrollansvarig for president!

 
Vi träffade vår KA vid det tekniska samrådet igår.
Sällan har någon gjort ett så proffsigt intryck. Jag och min man känner oss helt sjukt trygga med att det är Björn Lystedt på Kansvar som kommer hålla koll på vårt bygge.
Han var tydlig, rak och kändes extremt kunnig och förtroendeingivande.
 
Men ärligt blev nog både jag och min man lite förvånade när han är i vår ålder. Men nu känns det sjukt bra för det känns som han pratar vårt språk och är på vår nivå.
Men det som verkligen slog oss, som vi hade haft på känn sedan innan, är att det är så himla bra att ha en oberoende KA. 
Vi tog inte något av de namn som vår husleverantör tipsade om. Och nu känns det ännu bättre än tidigare. 
Det är verkligen ett tips till andra husbyggare: välj en oberoende kontrollansvarig. 
Björn Lystedt var tydlig med att han står på vår sida. Han vill att vi ska få det hus vi köpt, det bästa möjliga huset. Han har inga kopplingar till vår husleverantör. Han kommer inte ha några förutfattade meningar om huset utan se det som det är.
 
Han gav också oss ett tips som jag tänkte föra vidare:
> Gör provtryckning av huset för att testa tätheten!
 
Bild: kontrollansvarigstockholm.com
björn lystedt - hitta kontrollansvarig - ka - kontrollansvarig - kontrollansvarig stockholm - tekniskt samråd - tips