Trädgårdsdrömmar

När våren äntligen är här och tomten flödar i solsken drömmar vi till när vi kan gå omkring och botanisera på vår trädgård. Här kommer lite inspiration.
 
Älskar enkel avskärmning. Kan tänka mig båda att ha den här typen vid altanen och eventuellt kring vissa delar av tomten. Med lite blommor. Och kanske att ha lite växtlighet som växer upp längs den. Om det nu inte blir en tujahäck, med smaragdtujor …
 
 
… och så klart några krukor med säsongens växter vid entre och på altan.
 
 
Älskar, älskar, älskar pallkragar som trädgårdslådor. Och eftersom vi också planerar att ha ganska mycket dekorsten, tänker jag mig den här bilden som en målbild.
 
 
Igen: älskar pallkragar. Vill ha en sektion med med bär och rabarber, och en med kryddor och örter alldeles utanför köket. Åhhh, drömmen!
 
 
Gillar denna uteplats med segeltak. Och avskärmning.

 
Och utedusch hörni, hur coolt?! Det fungerar inte till det här huset, men drömmigt i alla fall.
 
 
Lite kuriosa: Häromdagen sa jag att jag gärna hade flyttat in under vårperioden i stället för som det (troligtvis, om inget oförutsätt händer) blir: vinter. Men då sa min man något smart: "Nu får vi några månader att gå helt in för att fixa till invändigt. Lägga all energi på att få till möbler och dekorationer. Och när vi väl tröttnat på det, ja då är det dags att dra igång trädgårdsfixet".
 
Bilder: lånade från nätet
 
altan - inspiration - pallkragar - trädgård - tujahäck - utedusch